• Werken bij PIT
  • Ons team
  • Ons motto
  • Vreedzame Schalm
  • Peuterspeelgroep
  • Kinderdagopvang
  • Onderwijs
  • BSO
  • Ondersteuning
  • Inspectie
  • Privacy
  • Onze groepen
    • Kinderdagopvang
    • Peuterspeelgroep
    • Groep 1-2A
    • Groep 1-2B
    • Groep 3
    • Groep 4
    • Groep 5
    • Groep 6-7A
    • Groep 6-7B
    • Groep 8A en 8B
    • Asterisk*
    • BSO
  • Taal Actief
  • Informatiegids
  • Partnerschap
  • Klassenouders
  • Ouderraad
  • Ouderbijdrage
  • Kindcentrumraad
  • Vrienden van De Schalm
  • Nieuwsberichten
  • Nieuwsbrieven
  • Nieuwsbrieven Vreedzame Schalm
  • Themabrieven peuters en kleuters
  • Jaarverslagen
  • Vakantie en vrije dagen
  • Lestijden
  • Informatiegids
  • Verlofaanvraag
  • Gym- en zwemrooster

Uw kind en opvoeden

 

Dankzij onze jarenlange ervaring met kinderen en de dagelijkse contacten met ouders weten we wat u bezighoudt als het gaat om opvoeden, opgroeien en ontwikkelen. Samen met u werken wij aan de opvoeding en ontwikkeling van uw kind(eren). Wij vinden het belangrijk u te kennen en regelmatig contact met elkaar te hebben. Bijvoorbeeld tijdens het halen en brengen van uw kind(eren), in gesprekken, via social media en op ouderavonden. De uitgangspunten van onze kinderopvang en het onderwijs zijn vastgelegd in onze kernwaarden en in onze missie en visie. Onze kinderopvang gebruikt een pedagogisch beleidsplan.

 

Partnerschap

PIT kinderopvang & onderwijs wil kinderen op weg helpen hun toekomstdromen waar te maken. Wij vinden daarom die betrokkenheid van ouders bij die ontwikkeling heel belangrijk. Als ouder bent u voor ons een belangrijke partner. Wij hechten veel waarde aan ouderparticipatie. Wij stellen niet alleen prijs op uw mening, maar hopen ook regelmatig op uw hulp te mogen rekenen bij activiteiten. Denk hierbij aan excursies, extra ondersteuning of festiviteiten. Samen met u willen wij het ontwikkelrecht voor kinderen optimaal vormgeven.
Hier kunt u meer lezen over partnerschap tussen ouders en het kindcentrum.

 

PIT pedagogisch panel

PIT kinderopvang & onderwijs biedt ouders extra hulp bij alledaagse vragen over het opgroeien en de ontwikkeling van hun kind(eren). Dit doen we onder andere via het PIT pedagogisch panel. Dit panel geeft antwoord op praktische vragen waar ouders van baby’s tot en met beginnende pubers mee kunnen zitten. Als het nodig is, kan het panel daarbij een beroep doen op hun collega’s van PIT die gespecialiseerd zijn in bijvoorbeeld de ontwikkeling van baby's, logopedie, motorische remedial teaching, beweging, meerbegaafden, lezen en dyslexie, rekenen en dyscalculie, jonge kinderen met beperkingen, gedrags- en/of attitudeproblemen en creatieve ontwikkeling.

 

Het PIT pedagogisch panel bestaat uit (v.l.n.r.)

 

Marlies Weeda deed met haar pabo-diploma op zak vrijwilligerswerk in een zorginstelling in Israël. In 2005 ging ze op De Brug aan de slag als invalleerkracht. Een jaar later werd ze leerkracht van groep 8 op De Kim waar ze vervolgens ook bouwcoördinator en teamleider was. Nu is ze er intern begeleider.  Ze vindt het belangrijker dat kinderen goed in hun vel zitten dan dat ze een 10 voor rekenen halen. Marlies is moeder van een kleuter.

Michelle van der Linden-Gerritsen deed hbo-pedagogiek na de ipabo en studeerde in april 2018 af. Sinds 2012 werkt ze met kinderen, momenteel op de dreumesgroep van kindcentrum Dribbel. Michelle heeft niet alleen ervaring op het kinderdagverblijf en de peuterspeelgroep, maar ook als begeleider van kinderen van 4 tot 13 jaar die extra aandacht nodig hebben vanwege bijvoorbeeld autisme, gedragsproblemen, dyslexie of faalangst. Daarnaast is ze beweegcoördinator. Michelle heeft een dochtertje.

Corrie Crezee begon haar onderwijsloopbaan als leerkracht in 2001, eerst in Brabant, maar al snel in Zwijndrecht op kindcentrum De Notenbalk. Daar werkt ze inmiddels al heel wat jaren als intern begeleider en vanaf 1 januari 2017 ook op kindcentrum De Rank in Heerjansdam. Van 2013 tot juli 2017 heeft ze de Asterisk* groep begeleid. Corrie is moeder van twee kinderen.

Janneke Blokland haalde in 2018 haar master preventieve jeugdhulp & opvoeding aan de Universiteit van Amsterdam. Na haar studie maakte zij deel uit van een onderzoeksgroep naar pedagogische kwaliteitsverbetering binnen de Nederlandse kinderopvang. Bij PIT is zij werkzaam als kwaliteitsfunctionaris, pedagogisch en VVE-coach. Janneke heeft als stagiair en vrijwilliger brede pedagogische en onderwijskundige ervaring opgedaan, onder andere bij de Anne Frank Stichting en Summer Camps Holland. 

Annemieke Paalvast heeft de academische pabo in Leiden gedaan en een bachelor pedagogische wetenschappen op zak. Na haar studie begon ze in 2015 als leerkracht op een multiculturele basisschool in Leiden. Ze heeft daar alle groepen gehad en diverse taalklassen en Topklassen opgezet en geleid. Sinds 2020 is ze leerkracht van groep 8 en leescoördinator bij kindcentrum De Bron. Ze houdt van actief onderwijs vol beweging. Annemieke is moeder van drie jonge kinderen.

Kristel Sanders volgde eerst de opleiding tot onderwijsassistent en aansluitend tot docent beeldende kunst en vormgeving. Tijdens die studie ging ze parttime aan de slag als pedagogisch medewerker in de kinderopvang en is dat blijven doen. Ze heeft drie jaar op ikc De Meander gewerkt en stapte vervolgens over naar kindcentra De Notenbalk en De Brug. Sinds 2019 werkt ze op de peuterspeelgroep en de bso van kindcentrum Doerak. Verder is ze praktijkopleider voor de mbo-studenten, schoolopleider voor de pabo-studenten en coach voor de startende pedagogisch medewerkers bij PIT. Kristel heeft twee kinderen.

Ons pedagogisch panel schrijft regelmatig blogs over actuele onderwerpen die betrekking hebben op opgroeien en opvoeden en beantwoordt graag uw opvoedvragen. U kunt deze mailen naar: pedagogischpanel@pit-ko.nl.

Onze blogs:

  • Wel of niet inbakeren?

    Er komen tijdens de geboorte veel prikkels op je kleintje af. Wel of niet inbakeren is dan een vraag die veel ouders zich stellen. Inbakeren is het inwikkelen van je kindjes in een grote doek. Van de voetjes tot aan de schouders.
  • Veilig en gezond tussendoortje voor je kleintje (2)

    Wat is een verantwoord tussendoortje voor je peuter of kleuter?
  • Veilig en gezond tussendoortje voor je kleintje (1)

    Wat is een verantwoord tussendoortje voor je peuter of kleuter?
  • Spelend leren

    Door te spelen ontwikkelt je kind van jongs af aan verschillende vaardigheden en doet kennis op. Je kind krijgt de vrijheid om zelf te kiezen wat hij of zij doet en hoe, al zijn er natuurlijk altijd wel afspraken om alles goed te laten verlopen.
  • Kinderen en emoties

    Je kind is de baas van zijn of haar eigen emoties. Maar wat zijn emoties eigenlijk en hoe ga je daarmee om?
  • Vijf keer grenzen stellen zonder straffen

  • Hoe voed je je kind op met weinig geld? (2)

  • Hoe voed je je kind op met weinig geld? (1)

    Rondkomen van weinig geld: helaas zijn er veel gezinnen die hiermee te maken hebben.
  • Spenen en de spraak-taalontwikkeling van je kind

    Vanaf ongeveer 9 maanden verdwijnt de zuigreflex van baby’s en dient de speen alleen nog voor troost...
  • Hoe leer je je kind ruzies goed op te lossen?

    Lukt het kinderen niet om de ruzie zelf op te lossen, dan is het aan jou om te helpen, stapsgewijs
  • Hoe leer je je kind goed ruziemaken? 

    Door ruzie leren kinderen hoe ze voor zichzelf op moeten komen, zich moeten verdedigen en zich aan moeten passen
  • Hoe help je je kind een sport te kiezen?

    Kinderen zijn verschillend, ook in welke sport bij hen past
  • Zakgeld: hoe en hoeveel?

    Met eigen zakgeld kan je kind oefenen om uit te komen met wat hij of zij heeft. Maar hoeveel geef je dan?  
  • Creaties van je kind: wat doe je ermee?

    Vol trots komt je kind thuis met een prachtige tekening of een geweldig knutselwerk. En dan?
  • Help, mijn kind krijgt logopedie?!

  • Hoe praat je over oorlog met je kind?

    Jij weet zelf als geen ander wat je kind wel en niet aan kan
  • De motorische ontwikkeling van 2 tot 6 jaar

    Een goede motoriek zorgt op latere leeftijd voor meer zelfvertrouwen en sterkere sociale vaardigheden
  • De motorische ontwikkeling van 0 tot 2 jaar

    Bij de allerjongsten speelt de motorische ontwikkeling een belangrijke rol voor hun algehele ontwikkeling
  • Persoonsvorming

    Doel van het onderwijs (deel 3)
  • Extra ontwikkelhulp (2)

    In je eigen wijk en in je eigen gemeente

Agenda

Kerstvakantie 2023 - 2024

23 december 2023

Studiedag voor het team

09 februari 2024

Meer agenda

Agenda

  • 23 december
  • 09 februari

Contact

Kerkstraat 60

2951 GL Alblasserdam

KC T 078-8200033 en
BSO T 078-3030152

info@schalm-alblasserdam.nl

 

Routeplanner >

 

FacebookTwitter

Zoeken

Kinderopvang

Inschrijven

BSO

Peuters

Baby’s

Kinderopvang

 

Onderwijs

Inschrijven

Onderwijsvakanties

Onderwijstijden

Missie en visie

Vreedzame school

Meergetalenteerden

Algemeen

Ouders

Agenda

Nieuws

Kwaliteit

Disclaimer

 

Bekijk hier de Informatiegids >

 

PIT kinderopvang & onderwijs

 

Kinderopvang Zwijndrecht - Kinderopvang Alblasserdam - Kinderopvang Hendrik-Ido-Ambacht - Basisonderwijs Zwijndrecht
Basisonderwijs Alblasserdam - Basisonderwijs Hendrik-Ido-Ambacht - Basisonderwijs Heerjansdam - Speciaal basisonderwijs Ridderkerk
Kindcentrum Zwijndrecht - Kindcentrum Alblasserdam - Kindcentrum Hendrik-Ido-Ambacht  - Kindcentrum Ridderkerk - Kindcentrum Heerjansdam
PIT kinderopvang & onderwijs - PIT kinderopvang - PIT onderwijs

Copyright 2023 - Kindcentrum De Schalm
Inloggen | Ziber Education - Gespreksplanner voor onderwijs | Design by Pencilpoint | creatief in vorm & inhoud